Wat te doen als je zin in een sigaret krijgt

Article banner

Als je jezelf nicotine ontzegt door te stoppen met roken, kan dat zorgen voor een reeks onprettige ontwenningsverschijnselen en een intens verlangen om te roken. Het is dit verlangen dat je vastberadenheid kan aantasten en ertoe kan leiden dat je toch weer een sigaret pakt.

WAT TE DOEN als je zin hebt in een sigaret

Hoe kun je ontwenningsverschijnselen verminderen?

Sommige mensen kunnen ‘cold turkey’ stoppen met roken en slagen er in om de eerste paar moeilijke dagen en weken door te komen, terwijl de nicotine hun lichaam verlaat. Anderen geven er de voorkeur aan om de hoeveelheid nicotine in hun systeem langzaam af te bouwen met een nicotine vervangende therapie, zoals NiQuitin® Clear patch of NiQuitin®minilozenge, die de overstap naar een leven zonder sigaretten draaglijker maken.

Het verlangen van een sigaret kan onder controle gehouden worden door NiQuitin® Clear patch. Dat komt doordat de pleister de hele dag door nicotine afgeeft en je daardoor minder last hebt van ontwenningsverschijnselen.

Wat te doen als je plots zin hebt in een sigaret?

Als je vastbesloten bent om meteen te stoppen, gebruik dan NiQuitin®Clear patch om in 3 stappen de hoeveelheid nicotine in je lichaam af te bouwen totdat je de pleisters niet meer nodig hebt. Kies je liever niet voor een pleister, dan biedt NiQuitin® je ook nog de NiQuitin® Minilozenge om je te helpen stoppen met roken. De kleine zuigtabletjes lossen normaal gesproken in 10 minuten op in je mond waardoor je de drang naar een sigaret snel zult voelen afnemen. Daarnaast zijn ze makkelijk mee te nemen. De producten van NiQuitin® mogen niet tegelijkertijd gebruikt worden.

Of je het nu alleen op wilskracht doet of de trek in een sigaret tegengaat met nicotine vervangende therapie, het goede nieuws is dat de receptoren in de hersenen van rokers na 6 tot 12 weken onthouding weer normaal worden.

“Het afkicken van een nicotineverslaving is niet makkelijk, maar met goede hulp kan je het!”